Przedszkole Niepubliczne "Uśmiech" to miejsce przygotowane specjalnie dla małego człowieka. To miejsce, w którym czuje się on
bezpiecznie, z radością i zaciekawieniem odkrywa otaczający je świat. Wchodzi w pierwsze relacje rówieśnicze i zawiera pierwsze przyjaźnie.
Nasze przedszkole jest miejscem, gdzie pod wspierającym okiem
specjalistów dziecko samodzielnie kroczy ścieżką eksperymentów i odkryć ku własnej samodzielności. Wszystkie
zajęcia prowadzone są w formie zabawy, z wykorzystaniem ruchu, dzięki czemu wyzwala się spontaniczna dziecięca radość, rozwija twórcze myślenie, dzieci uczą się samodzielności i współpracy w grupie.
Przestrzeń przedszkolna została zaprojektowana z wyjątkową starannością, tak, aby dzieci czuły się tutaj
dobrze i bezpiecznie. W salach panuje ład i porządek, wystrój jest estetyczny
i wyrazisty.
Dzieci potrzebują bodźców, ale przede wszystkim dobrze czują się w uporządkowanym otoczeniu, ponieważ to daje im poczucie bezpieczeństwa. Dlatego nasze sale nie są "papuzio kolorowe”, by nie rozpraszać dziecka nadmiarem bodźców wzrokowych.
Kolorowe są zabawki i pomoce dydaktyczne, by zachęcić dziecko do pracy i zabawy z wyobraźnią. Oprócz tego wielkim atutem przedszkola jest
sala do ćwiczeń oraz duży plac zabaw.
Wyposażenie sal, z uwagi na ewentualną obecność dzieci alergicznych, staramy się kompletować zgodnie z zaleceniami lekarza-alergologa: zabawki i przedmioty gromadzące kurz (ograniczamy ich ilość do niezbędnego minimum) przechowywane są w pojemnikach, regularnie prane i okresowo przetrzymywane w niskiej temperaturze, która nie sprzyja roztoczom.
Naszą bazę dydaktyczną stanowią
gry, zabawki, pomoce do zajęć edukacyjnych (zespołowych i indywidualnych oraz do samodzielnego wykorzystania przez dziecko), a także do zajęć muzycznych i ruchowych. Przywiązujemy wielką wagę do kontaktu dziecka ze słowem, staramy się jak najwięcej dzieciom czytać odwołując się do ich wyobraźni.
Maksymalnie wykorzystujemy czas przebywania dziecka wśród rówieśników stosując
wiele form pracy wymagających współdziałania w zespole oraz indywidualnie pracując
z dzieckiem. Przykładamy ogromną wagę do rozwoju emocjonalnego dziecka oraz jego społecznych doświadczeń wierząc, że jeśli będą pozytywne: jeśli pozycja jaką dziecko zajmie w grupie rówieśniczej będzie dla niego satysfakcjonująca, a kontakty z dorosłymi dostarczą wsparcia to stanie się to bazą do budowania jego wiary w swoje możliwości.
Przyjmujemy każde dziecko, nie prowadzimy selekcji – to my, dorośli musimy dostosować się do potrzeb i możliwości naszych dzieci. Istnieje tylko jeden warunek stawiany wobec przyjętego dziecka: jego zachowanie nie może zagrażać bezpieczeństwu innych dzieci.